DEO, direcció d’execució d’obres, control de qualitat i coordinació de seguretat i salut a fase d’execució.
Director d’execució d’obra, encarregat d’ordenar i dirigir l’execució de l’obra, tenint cura del seu control, i organitzar els treballs d’acord amb el projecte executiu que les defineix, complir les normes i les regles de la bona pràctica de la construcció i consignar les instruccions precises en el llibre d’ordres i assistències, supervisar la qualitat i forma dels procediments i medis constructius, ritmes d’obra, qualitat de materials, amidaments de les certificacions dels industrials, compliment de les normes de seguretat i higiene, compliment dels horaris laborals establerts i tot el que convingui en quant a replanteigs I posta en obra del projecte executiu. Ordenar l’elaboració i posada en obra de totes les unitats, comprovar les dimensions i la correcta disposició dels elements constructius, redactar les actes de visita d’obra i portar el control econòmic de les certificacions d’obra mitjançant relacions valorades mensuals.
La elaboració del pla de control de qualitat, i la seva valoració econòmica que es realitza per adequar i establir el marc genèric de l’actuació referent al control de qualitat i les característiques del mateix en compliment del Decret 375/1988 de la Generalitat de Catalunya i el que s’estableix al CODI TÈCNIC DE L’EDIFICACIÓ, mitjançant la redacció del programa de control de qualitat dels principals elements de l’obra, la coordinació amb els altres tècnics, el constructor i el promotor per presentar i explicar el programa de control, els assajos i documents que cal comprovar. Controlar, interpretar i enregistrat tots els documents i resultats lliurats realitzats pel compliment del programa. Certificar i realitzar el document final de resultats de l’obra.
I coordinar les activitats de l’obra per garantir que els contractistes, apliquin de manera coherent i responsable els principis de l’acció preventiva que recull l’article 15 de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals. Aprovació del Pla de seguretat, elaborat pels contractistes. Coordinar les accions i les funcions de control de l’aplicació correcta del mètodes de treball, organitzar la coordinació d’activitats empresarials prevista a l’article 24 de la llei de prevenció de riscos laborals i adoptar les mesures necessàries perquè nomes puguin accedir a l’obra les persones autoritzades.